نقد و بررسی انواع خودرو

نقد و بررسی خودرو MVM مدل X33

کمپانی خودرو سازی Cherry یکی از معروف ترین کمپانی‌های خودرو سازی چینی است. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار از خودروی تیگو رونمایی کرد. خودروی تیگو امروزه در کشور ما با نام MVM شناخته می‌شود که یکی از مدل‌های آن X33 است. در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو MVM مدل X33 بپردازیم، لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی خودرو MVM مدل X33

خودرو ام وی ام مدل X33 یکی از محصولات شرکت مدیران خودرو بوده که با پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی و قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گریبکس مدرن CVT به یکی از پرتقاضاترین خودرو ها تبدیل شده است. این خودرو بسیار جادار بوده و این عامل این خودرو را به یکی از ایده آل ترین خودروها برای خانواده تبدیل کرده است. هم چنین این خودرو دارای آپشن‌ها و مزایای فراوانی است که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

 

بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودرو MVM X33

اندازه طول خودرو MVM X33 برابر با ۴۲۸۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۶۴ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۷۰۵ میلی‌متر است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به داشتن گیربکس CVT و هفت سرعته و موتور بنزینی اشاره نمود. از جمله دیگر ویژگی‌ها و مشخصات فنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

• محور محرک: دیفرانسیل جلو
• نوع گیربکس: CVT
• حجم موتور: ۲ لیتر
• پیشرانه: ۴ سیلندر
• قدرت: ۱۳۹ اسب بخار
• شتاب: ۱۲.۵ ثانیه
• سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
• مصرف ترکیبی: ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر
• شکل ظاهری بدنه: شاسی بلند
• نوع شاسی: یکپارچه
• وزن: ۱۴۵۵ کیلوگرم
• حجم باک: ۵۵ لیتر
• گشتاور: ۱۸۰ نیوتون متر
• فاصله محوری: ۲۵۱۰ میلی متر
• امکانات و ویژگی‌ها: مجهز به کروز کنترل، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، چراغ مه شکن جلو و عقب، دکمه‌های کنترلی، روکش چرم، ایربک راننده و صندلی جلو، قابلیت تنظیم برقی آینه‌های جانبی و سانروف دار

نقد و بررسی خودرو MVM مدل X33

بررسی مزایا و معایب خودرو MVM X33

طبیعتا هر خودرویی دارای مزایا و معایب خاص خود است و هیچ وسیله‌ای بدون عیب ساخته نمی‌شود‌. در ابتدا به بررسی نقاط قوت خودرو ام وی ام ایکس 33 می‌پردازیم؛

 

مزایای خودرو MVM X33

 

۱_ امکانات و آپشن‌های مدرن

این خودرو از نظر داشتن امکانات و آپشن‌ها نسبت به بقیه انواع خودروهای رقیب پیروز بوده است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم مولتی مدیا و MP3 با پشتیبانی از USB و بلوتوث، کروز کنترل، مجهز به کیت اسپرت بدنه، کامپیوتر سفری، سانروف برقی دو حالته، دارای سنسور و دوربین دنده عقب، صندلی های روکش چرم، مجهز به رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع هوشمند، غربیلک فرمان مجهز به سیستم صوتی و کروز کنترل و …. اشاره‌کرد.

۲_ کابین بسیار زیبا و جادار

کابین داخلی این خودرو فضایی بسیار زیبا، راحت و جادار است. این بخش با رعایت تمام استانداردهای ارگونومی ساخته شده و کاربر داخل آن بسیار احساس راحتی می‌کند. کابین این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که کنترل تمامی سیستم‌های صوتی، تهویه مطبوع و دیگر بخش ها در دسترس راننده است. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه در کابین این خودرو وجود صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است.

۳_ کیفیت سواری بالا

این خودرو دارای فرمان بسیار نرمی بوده و راننده تسلط بالایی در کنترل آن هنگام رانندگی دارد. بنابراین می‌توان گفت که این خودرو یکی از خوش سفرترین خودروهای امروزی است.

 

معایب خودرو MVM X33

 

۱_ نفود صدا به داخل کابین

کابین این خودرو عایق خوبی برای صدا نیست بنابراین صداهای بیرون به راحتی به داخل ماشین نفوذ می‌کند. یکی از مواردی که مالکان این خودرو همیشه از آن شاکی هستند نفوذ صدای باد بیش‌تر از سمت شیشه‌های جلو به داخل ماشین است.

۲_ ایمنی پایین

یکی از بزرگترین معایب خودرو MVM مدل X33 ایمنی کم آن است. در این خودرو فقط سرنشینان جلو مجهز به کیسه‌های هوا شده‌اند. هم چنین سیستم‌های EBD و ABS و ایموبیلایزر مجهز به تجهیزات ایمنی دیگری نیستند.

نقد و بررسی خودرو MVM مدل X33

۳_ قدرت ضعیف موتور

موتور سایر خودروهای چینی هم کلاس X33 دارای مولد توان بخش توربوشارژ هستند که سبب افزایش قدرت موتور خواهد شد. در حالی که خودروهای X33 فاقد توربوشارژ بوده و همین عامل سبب قدرت پایین موتور و شتاب ضعیف آن می‌گردد.

۴_ فاقد دیفرانسیل عقب

تمام خودروهای شاسی بلند اصلی دارای دو دیفرانسیل در جلو و عقب هستند. در حالی‌که این خودروها فقط ظاهر خودروهای شاسس بلند را داشته و ننها یک دیفرانسیل در جلو دارند. بنابراین با توجه به این که این خودروها فاقد دیفرانسیل عقب هستند نباید انتظاری که از خودرهای شاسس بلند را دارید از این خودروها نیز داشته باشید.

۵_ قطعات یدکی کمیاب

یکی دیگر از معایب خودرو ام وی ام X33 این است که قطعات و لوازم یدکی آن به راحتی قابل دسترسی نیستند یا قیمت خیلی بالایی دارند. با توجه به تحریم‌های اعمال شده بر بازار قطعات خودروهای خارجی، قطعات این خودروی چینی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قبمت گرانی دارد.

۶_ مصرف سوخت بالا

مصرف سوخت بالا در خودروی X33 یکی از معایب آن است که باعث نارضایتی خریداران آن شده است. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند که بسیار زیاد است.

۷_ عدم مرعوبیت بالا متریال کابین

با وجود زیبایی بی نظیری که در طراحی کابین این خودرو در نظر گرفته شده است متریال به کار رفته در ساختار آن از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار نیستند. جنس کابین جلویی این خودرو از پلاستیک خشک با کیفیت پایین است.

 

خرید لوازم یدکی خودرو MVM X33 از دیجی کارشاپ

یکی از برترین مجموعه‌های عرضه کننده انواع لوازم یدکی خودرو دیجی کارشاپ است‌. این مجموعه برترین و با کیفیت ترین لوازم اصلی انواع خودروها از جمله خودرو MVM X34 را با مناسب ترین قیمت به شما عرضه می‌کند. خرید از فروشگاه دیجی کارشاپ به صورت غیرحضوری و آنلاین است. جهت خرید از مجموعه ما می‌توانید وارد وب سایت دیجی کارشاپ شده و محصول مورد نظر را به سبد خرید خود اضافه کنید. جهت دریافت راهنمایی‌های بیش‌تر و انجام مشاوره می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *