نقد و بررسی انواع خودرو

نقد و بررسی خودرو MVM مدل 530

با گذشت زمان و افزایش قیمت خودروهای لوکس خارجی افراد بیشتر به خرید خودروهای چینی روی آورده‌اند. یکی از کمپانی‌های مشهور چینی که تولید خودروهای زیبا با قیمت مناسب می‌کند کمپانی خودرو سازی چری است. یکی از معروف‌ترین خودروهای تولیدی این مجموعه خودرو ام وی ام مدل 530 است. خودروهای ام وی ام مدل 530 در میان افراد دارای طرفداران بسیار زیادی هستند به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند بدانند که این خودروها دارای چه معایب و مزایایی هستند و می‌خواهند بدانند که آیا خرید این خودرو به صرفه است یا خیر؟ در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی خودرو ام وی ام مدل 530 است. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی خودرو MVM مدل 530

خودرو چری A5 که در بازار کشور ایران با نام ام وی ام 530 از آن یاد می‌شود نزدیک به ۱۷ سال است که وارد بازار شده است. این خودرو دارای انواع ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک بوده و دارای موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری است. خروجی موتور این خودرو دارای قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتون بر متر است‌. خودروی سدان ام وی ام 530 برای نخستین بار در سال ۱۳۸۹ وارد ایران شد اما پس از گذشت ۶ سال به دلیل نارضایتی مالکان ساخت آن متوقف شد و مدل‌های جدیدتر آن با رفع مشکلات قبلی وارد بازار شد. با این وجود می‌توان که تمام ایرادات این خودرو برطرف نشده است و هنوز هم دارای معایب بسیاری است که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

 

مشخصات و ویژگی‌های خودرو MVM مدل 530

همان گونه که گفته شد مدل قدیمی این خودرو در ابتدا با سه موتور ۴ سیلندر بنزینی و گیربکس ۵ سرعته دستی وارد بازار شد و دیری نپایید که مدل‌ جدید آن با حجم ۱۹۷۱ سی سی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک جایگزین آن شد. از جمله ویژگی های خودرو ام وی ام مدل 530 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل خودرو: MVM مدل 530
  • کمپانی سازنده: چری
  • شرکت سازنده: چین
  • سال تولید: 2006
  • نوع گیربکس: ۴سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی
  • موتور: ۴ سیلندر ۱۲ سوپاپه
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • وزن خودرو: ۱۲۹۰ کیلوگرم
  • حجم باک: 52 لیتر
  • حجم موتور: 1971 سی سی
  • حداکثر گشتاور: 182 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه
  • حداکثر قدرت موتور: 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

 

نقد و بررسی خودرو MVM مدل 530

خودروی ام وی ام مدل 530 نیز مانند دیگر خودروهای کمپانی چری دارای معایب و مزایای خاص خود است. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم معایب این خودرو از مزایای آن بیشتر است اما با توجه به قیمت مناسبی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید پیشنهاد می‌شود ابتدا با معایب و مزایای آن آشنا شوید.

 

مزایای خودرو MVM مدل 530

 

۱_ طراحی ظاهری و بدنه زیبا

این خودرو دارای ظاهری بسیار به روز و زیبا بوده که موردپسند اغلب جوانان است. این خودرو دارای سایز بزرگی است که آن را شبیه به ماشین‌های گران قیمت کرده است. طراحی ساده بدنه خودرو جذابیت و زیبایی ان را چند برابر کرده است. چراغ‌های جلویی این خودرو ساده و بزرگ است که متناسب با بدنه آن بوده و با ظاهر و ابعاد بزرگ خودرو متناسب است.

 

۲_ طراحی کابین داخلی

کابین داخلی این خودرو دارای طراحی بسیار جذاب و شیکی است. صندلی‌های نرم این خوردو باعث می شود که کاربر در هنگام حرکت سواری راحتی داشته باشد. آینه‌های این خودرو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و سقف خودرو دارای سانروف است.

 

 

۳_ ایمنی خوب

یکی از مزایای خودرو ام وی ام مدل 530 ایمنی بالاتر به نسبت خودروهای ایرانی است. این خودرو با داشتن دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم ترمز ABS و EBD دارای ایمنی قابل قبولی است.

 

معایب خودرو MVM مدل 530

 

۱_ سیستم فنربندی

سیستم فنربندی به خصوص در مدل‌های قدیمی تر خودرو ام وی ام مدل 530 در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع اتصالات چندگانه بوده که بسیار نرم است. نرمی بیش از حد سیستم فنربندی یکی از عیب های این خودرو به حساب می آید چرا که مشکل می تواند باعث حرکات عرضی بدنه خودرو در پیچ و خم جاده شود. به همین دلیل اگر سیستم فنربندی خودرو استاندارد باشد بسیار بهتر از فنربندی نرم است.

 

۲_ شتاب اولیه ضعیف

یکی دیگر از معایب خودرو ام وی ام 530 شتاب ضعیف آن است که در اکثر خودروهای کمپانی چری وجود دارد. این خودرو دارای شتاب ۱۲.۵ ثانیه بوده که این شتاب برای خودرویی که دارای موتور ۲ لیتری با قدرت 140 اسب بخار است بسیار کم است. با وجود این که این اعداد برای قدرت موتور قابل قبول است اما این قدرت موتور برای ماشینی به این بزرگی بسیار کم است و این ماشین در سربالایی و پیچ و خم عملکرد مناسبی ندارد.

 

۳_ در دسترس نبودن قطعات جانبی و لوازم یدکی

این مشکل تقریبا در تمام خودروهای کمپانی چری وجود دارد. اگر خودرد به تعمیر بیوفتد و نیاز به تعویض یکی از لوازم یدکی ام وی ام 530 آن باشد به راحتی در دسترس نیست و اگر پیدا هم شود قیمت بالایی دارد.

 

۴_ بالا بودن پدال گاز

یکی دیگر از معایب خودرو ام وی ام 530 این است که پدال گاز آن بسیار بالا است که رانندگی کردن با آن را کمی مشکل می‌کند. هم چنین فاصله بین تعویض دنده آن خیلی زیاد است و این مورد نیز رانندگی با آن را سخت‌تر می کند.

 

دیجی کارشاپ

دیجی کارشاپ فروشگاهی آنلاین جهت عرضه تمام قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی مانند خودرو ام وی ام مدل 530 است. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید دیگر نیازی نیست که برای دستیابی به قطعات جانبی آن نگران باشید. این مجموعه یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که با خیال آسوده می توانید به آن اعتماد کنید. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با تیم پشتیبانی این مجموعه در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *